@vincentwever intercity Münster - Zwolle is ook een no-brainer wat mij betreft.

Vanaf Hengelo is tickets bij de DB met "de" Bahn app een hele fijne ervaring (zonder ideal/met PayPal/anders) , maar tot dat punt ben je toch aangewezen op je chipkaart als je niet afgezet wilt worden (ov-pay tot op heden alleen bij ns, niet bij blauwnet )

Jelle boosted
Jelle boosted

"Sms-controle DigiD in toekomst bij minder diensten te gebruiken[...] Binnen de Tweede Kamer waren er zorgen over het bestaan van de sms-controle. Security.NL meldde eerder al dat de overheid van plan is om de sms-controle uit te faseren. De DigiD-app is echter alleen verkrijgbaar in de Apple App Store en Google Play Store, wat inhoudt dat gebruikers een account bij de Amerikaanse techbedrijven moeten hebben om de app uit de appstores te kunnen downloaden."

security.nl/posting/782751/Sms

Jelle boosted

F&S schrokken gisteren ook al van dat Holocaust-onderzoek (NRC, vr, 27-01-23)

Jelle boosted

We have a new study out!

The short version is this: "Car Brain" - the cultural blind spot that makes people apply double standards when they think about driving - is real, measurable and pervasive.

Read on for more details... 1/14 @SwanseaUni@twitter.com @UWEBristol@twitter.com @EdNapierTRI@twitter.com

Het is maandag ochtend, door een wisselstoring is mijn trein de enige die nog rijdt. Het is zo erg maandag ochtend dat ook de normale coupé stil is. Mooi genieten van de zonsopkomst

Jelle boosted

Here’s the thing — If you HAVE to drive a lot, or even just WANT to drive a lot, it’s in your best interest for public transit, walking & biking to be as attractive as possible to EVERYONE else because they have safe and comfortable infrastructure networks. The more people who choose NOT to drive, the less space, public money, etc it takes to move everyone.

If everybody drives, nobody moves. Including you.
#cities #mobility #cars #bikes #transit #urbanism #transportation #cityplanning

@ajsadauskas @notjustbikes I would consider it inferior to an e-bike physics wise (heavier, more power usage), and the low ride would make it quite dangerous to yourself and others, as nobody would expect you down low and the social path negotiation would break down. We have lie-down bikes here sometimes, but they are quite dangerous and I think they are annoying.

It is hard to overestimate the importance of social non-verbal communication when cycling on busy cycling paths. Very cool C4 tho

Jelle boosted

“A bike-friendly city is also more affordable for the whole community. Bike infrastructure is far cheaper to maintain than car infrastructure and results in more financially productive places — not to mention healthier, safer citizens (including drivers).”

Well written by #Edmonton City Councillor Michael Janz. More leaders need to be sharing this kind of important message locally. As much as you can, over & over.
edmontonjournal.com/opinion/co

Jelle boosted

I don't think this is getting the coverage it needs. Scottish government to require passivhaus standard for all new build homes. This is big. Really big. Growing out of lessons from the 70's oil crisis. Passivhaus buildings use very little energy to heat, or to cool. We've known how to do this for decades. It's gross negligence from all western governments that the same is not true of all new builds in the developed world.

thenational.scot/news/23197204

Jelle boosted

Kweeniehoor, maar het lijkt me toch dat één van de belangrijkste politieke issues deze eeuw de strijd tegen het automobilisme is. En #F1 is pure autopropaganda, dus per definitie zwaar politiek.

nrc.nl/nieuws/2022/12/20/formu

@vincentwever I'll just let that sink in... Ben wel benieuwd naar het eindresultaat!

Jelle boosted

We leven in vreemde tijden. Er is iets met het concept ‘werkelijkheid’ aan de hand. Een corrupt WK wordt fantastisch genoemd, een narcistische miljardair streeft naar vrijheid door iedereen die hij niet leuk vindt te bannen, een Russische dictator bestrijdt ‘nazi’s’ door infrastructuur en ziekenhuizen te bombarderen, leugenaars en ophitsers zitten overal in parlementen en het gewone volk wordt bang gemaakt voor dingen die niet bestaan. Hoe komen we weer terug naar een gedeelde waarheid?

Jelle boosted

Check out this cool trick I can do on Mastodon!

I can link to my Instagram without getting banned! 👍

instagram.com/notjustlikes

Niet hoeven krabben en niet hoeven autorijden over ijzel

Jelle boosted

1 km driven by car costs society 17 cents. Society gains 18 cents for each km cycled. Cities need to do a better job sharing the #CityMakingMath. “What we learned is that society profits from people cycling. It’s better for society if people ride bikes from many different angles, from resource intensity to people’s health.”
fastcompany.com/3046345/how-co

#Copenhagen #urbanism #cities #cars #bikes #transportation

Jelle boosted

Schandalig als deze Europarlementariërs zich op deze manier hebben laten gebruiken. Het laat ook zien hoe agressief derde landen invloed proberen uit te oefenen in de EU. Maak ontmoetingen met vertegenwoordigers van derde landen transparant. #lobbyregister
nos.nl/artikel/2456009-vier-ve

@Pineywoozle @BrentToderian

The Netherlands are rediculously flat, you could say as flat as the seabed, which is true because Flevoland has literally been reclaimed from the ocean. The wind is a pain though 😅

@BrentToderian while being a great piece of infrastructure, it still places cars as the oprimary citizen. In a flat country like the Netherlands cycling up three to four meters is considered a hill already, and people will take alternative routes if available.

Periodieke herinnering dat auto's 1/7 van onze leefruimte innemen, en dat dat een politieke keuze is. Zie deze in Utrecht: reddit.com/r/fuckcars/comments

Show older
Mens Maakt Mooi

Mens maakt mooi! Dit is de plek voor lateraal denkende makers. Een plek op Mastodon, dus niet gecentraliseerd op een van de grote "sociale media". Een plaats vol met herrie! Maar ook een plaats om gedachten en projecten te delen. Want de mens maakt mooi, en mooi maakt mens, dus maakt mooi mens!